روایت پژوهی
روایت پژوهی
بهترین و most روایتهای در محیط آموزشی را دانلود کنید، در واقع بهترین نمونهاز مجموعهای از مطالعات داستانی است که توسط مرکز دانلود برای تحقیقات آموزشتوسعه داده شدهاست.
اهمیت و ضرورت تحقیقات روایی برای سالها، معلمان در شورای معلمان یا گروههایآموزشی نگرانیهای خود را مطرح کردهاند و در مورد برخی از درسهایی که دانشآموزان در یادگیری مشکل دارند، اما تا کنون هیچ عزم جدی برای بهبود روشهایتدریس در چنین موضوعاتی و درسهایی از طریق یک کارمند و فراتر از این نظریهوجود نداشته است.
با وجود هزاران معلم با تجربه در گذشته و حال، بسیاری از معلمان هنوز در آموزشبرخی از مفاهیم مشکل دارند، و هنوز هم برخی از معلمان پس از سالها تدریس بامدل مناسب و روش تدریس برخی مفاهیم contextualized شده بر پایه آموزشمانند ضرب، تقسیم، اعشار و … آشنا نیستند.
دلیل آن این است که سیستم آموزشی نتوانسته است فرصت عملی برای معلمانفراهم کند تا از تجربه عملی و روشهای تدریس به یکدیگر سو استفاده کنند وحداقل، کار عملی در زمینه آموزش معلمان موفق، با تجربه انجام نگرفته است تاسطح آموزش معلم را از طریق چنین فیلمهای آموزشی افزایش دهد!!! و این خلاآموزشی به معنای داشتن معلمان موفق و بیتجربه و عدم آمادگی برای فیلم ازروشهای تدریس است که سالها است که معلمان ما در جامعه ما از این عدمشایستگی رنج میبرند و کسی نیست که بتواند این معما را به راحتی حل کند!
آموزش در زمینه تحقیق و روایت این است که مدیر آموزش در هر منطقه به مدیرمدرسه نیاز دارد تا تنها یک حلقه فیلم از آموزش موفق را در مدرسه خود تامین کند وآن را به منطقه آموزشی، در پایان هر سال تحصیلی، و صدها و هزاران فیلم آموزشیدر دسترس قرار دهد. این خلا آموزشی به راحتی میتواند مورد توجه قرار گیرد و باتبادل ساده آن با حوزههای دیگر آموزش و پرورش، این خلا آموزشی را میتوان بهراحتی مورد بررسی قرار داد.
با این وجود، معلمانی که از دیر وقت با چشمبسته به فیلم نگاه میکنند با تدریستدریس و کلاس در اواخر نسل، که عملاً در کلاسهای درس آنها تمرین میکنند، معلمهستند.
اکنون که تماشای یک فیلم در ذهن و حافظه سالها ادامه دارد، چرا سیستم آموزشیبا صدها هزار معلم باتجربه با مدیریت اندک، بانکی از فیلمهای آموزشی برتر و برایمعلمان میسازد.
دانش آموزان آموزش معلم در طی سالهای گذشته به عنوان معلم آموزش به منمراجعه کردند و واقعاً میخواستند که روشهای تدریس سایر معلمان را با دقت نگاهکنند و تجربه آنها را با منابع خود افزایش دهند، اما این کار عملاً امکان پذیر نبود،و عملاً حتی استادان موفق کلاسهایی را برای استفاده از دیگران به وسیله روشهایتدریس خود و یکی از تجربیات ارزشمند خود تعطیل کردهاند.
اکنون که ممکن نیست کلاس را برای استفاده دیگران باز کنیم، اما حداقل از طریقثبت الگوهای آموزشی موفق (به خصوص با توجه به برخی از موضوعات و مسایلی کهاکثر دانش آموزان در یادگیری این درسها مشکل دارند)، این خلا آموزشی که فقداندسترسی به مشاهده الگوها و روشهای تدریس حذف شد.
مطالعات روایت فرصت و فرصتی را برای معلمان فراهم میکنند تا بعد از سالهاتمرین انفرادی (و مستقل و مستقل) گرد هم آیند و از طریق خرد جمعی الگوهایمناسبی در آموزش مفاهیم و درسهای بسیاری ارایه دهند و با ثبت تعالیم آنها, آنها میتوانند بهترین معلمان را که به سختی به آنها نیاز دارند, به کار گیرند.
پیادهسازی تحقیقات روایی با اجرای مطالعات روایی، مجموعهای از تجربیات یادگیریمادام العمر تنها از طریق نوشتههای معلمان Yalek's از طریق مشاهده فیلمهایآموزشی و ارائه آنها به سیستم آموزشی ارائه خواهد شد. اگر این برنامههایآموزشی انقلابی در کشور (با حدود ۷۰۰ مورد آموزشی) را میتوان برای ارائه همهمفاهیم مهم کتب درسی و در تمام دورهها و روش تدریس و شکلگیری "بانکفیلمهای آموزشی" به کار برد و آن را در دسترس همه معلمان آموزش و یادگیری با کیفیت بالا " در سطح ملی قرار داد.
روشهای تدریس در داستان روایت از یک سو، معلمان بسیاری وجود دارند کهروشهای تدریس مفید و مفید دارند اما برخی از آنها از تجربیات خود لذت نمیبرندو از طرف دیگر، بسیاری از معلمان به این تجربیات مفید و مفید نیاز دارند. اما آنهابه این تجارب ارزشمند دسترسی دارند. بنابراین باید بین دو گروه ایجاد شود. ازدیدگاه author's، نقطه اتصال و پلی بین این دو گروه "پل تحقیقات روایت" و ثبتفیلمهای آموزشی و انتخاب تیمهای موفق و تکرار در میان سایر معلمان است.
از آنجا که مطالعات روایی این فرصت را برای مدیران مدارس و معلمان مدارس فراهم میکنند، مطالعات روایی میتواند یک ضرورت برای سیستم آموزشی و معلمان در نظر گرفته شود.
تعریف و مفهوم تحقیق داستان روایت یک تلاش مشترک و methodological همراهبا تفکر عمیق معلمان Teacher's به شکل گروههای کوچک به منظور شناساییمشکلات یادگیری و یادگیری معلمان از هر تجربه other's، با هدف دستیابی به یکراهحل بهتر و مناسبتر از طریق خرد جمعی برای تسهیل درک محتوا و سرعتیادگیری و عمق بخشیدن به یادگیری دانش و در نهایت ارائه است. یکی از بهترینروشها در تدریس این درس.
شرایط انجام مطالعات روایی که دارای روحیه تیمی و داستان روح تیمی است، یکمطالعه مشترک از معلمان و کارکنان مدارس برای بهبود موضوعات کلاس و کلاساست. بنابراین، برای کار گروهی لازم است که روحیه همکاری و کار تیمی داشته باشند. بنابراین، افرادی که این روح را ندارند نمیتوانند در مطالعات روایی شرکتکنند. یا اگر حضور داشته باشند، حضور آنها کمی بیشتر از کمی کیفی است.
با وجود نگرانیهای آموزشی و آموزشی، این گروه از معلمان را میتوان در یک تیمروایی که نگرانیهای آموزشی نزدیکی دارد، قرار داد. بنابراین پیشنهاد شدهاست کههر دو معلم یا معلم درسهای یک گروه را بگیرند به گونهای که تیم انسجام برایاجرای مطالعات روایی لازم باشد.
داشتن روحیه انتقادی و توانایی برای انتقاد از مطالعات روایت به اهداف اصلی خودهنگامی که معلمان مشارکتی علاوه بر ظرفیت انتقادی خود، حالت بحرانی دارند، نزدیک میشوند.
انگیزش و علاقه یکی از الزامات تشکیل یک تیم نویسندگی برای داشتن انگیزه وعلاقه به پیدا کردن روشهای تدریس موثر برای تسهیل و تعمیق یادگیری است.
حمایت مدیر مدرسه و دیگر کارکنان مدرسه اگر مدیر مدرسه انگیزهای برای یادگیری ویادگیری به منظور بهبود فرآیند یادگیری داشته باشد, آنگاه یک تیم موفق از محققانمیتواند در آن واحد آموزشی تشکیل شود. در غیر این صورت, مطالعات روایت رویایدستنیافتنی باقی خواهند ماند.
داشتن یک معلم روحیه تحقیق و تحقیق میتواند در مطالعات روایی موفق باشد کهذهنیت عجیب و غریبی دارد. در غیر این صورت, مطالعات روایی در معنای واقعیمحقق نخواهد شد.
وجود امکانات لازم: امکانات و تجهیزات آموزشی مناسب برای درس و نیز برنامهآموزشی جهت ثبت چگونگی پیادهسازی روش اول و دوم و سایر مراحل مطالعاتروایی به عنوان الزامات اجرای مطالعات روایی.
تاریخچه مطالعات روایت در جهان ترجمه ژاپنی ترجمه ژاپنی مطالعات ژاپنی است.کلمه " درس " در ژاپن به معنای درس خواندن و تحقیق است. و ترکیب این دو واژهبه معنای واژهشناسی آن, " مطالعه مشترک و تحقیق در فرآیند تدریس " فایدهپژوهش روایی یکی از مزایای ماهیت مشارکتی تحقیق در کلاس این است کهشاخصها و شاخصهای اندازهگیری را فراهم میکند تا معلمان بتوانند از آنها برایارزیابی مهارتهای خود استفاده کنند. مشارکت معلمان شامل تعامل مداوم باروشهای تدریس موثر و مشاهده کلاسهای درس یکدیگر است. این فعالیتها بهمعلمان کمک میکنند تا کار خود را مطالعه کنند و راههایی برای بهبود بیابند.مشارکت معلمان میتواند انگیزه اصلی برای بهبود باشد. یک معلم جوان پس ازمشاهده کلاس یک همکار گفت: من برای دانشجویانم بسیار متاسفم و فکر میکنماگر آنها در کلاس معلم خاکستری باشند, زندگی بهتری داشتهاست. این اعترافدلالت بر این دارد که یک معلم نباید تنها به دانش و روش تدریس خود متکی باشد وبه منظور بهبود دانش و مهارتهای حرفهای خود, باید روشهای تدریس معلمان رامورد مطالعه قرار دهد و آنها را از نزدیک بررسی کند. این روش بررسی حداقل روشتدریس است.
" تحقیقات مشارکتی در کلاس منجر به تعادل خود - نقد در هر معلم میشود, با اینایده که آموزش بهبود یافته یک فرآیند گروهی به جای مسئولیت فردی یا فردیاست. این ایده بیانگر این واقعیت است که وقتی معلمان ژاپنی با یک معلم همکاریمیکنند, نتیجه یک محصول مشترک است که به تمام اعضای گروه تعلق دارد. زمانیکه یک معلم درس را درس میدهد و بقیه را میبیند, مشکلاتی که عموماً رخ میدهندمربوط به نسبت آنها توسط تیم است, نه معلمی که آن را اجرا کردهاست. از آن پس,ممکن است معلمان بدون مزاحمت در تماس باشند.
معلمان ژاپنی و تحقیقات روایی آنچه را که معلمان ژاپنی را بر آن داشتند تا بر ادامهو ادامه مطالعات روایی تاکید کنند این بود که مطالعات روایی مبتنی بر خرد جمعیبوده و حکمت جمعی قطعاً در هوش فردی برتری مییابد. همچنین در اجرایمطالعات روایی, تجربه خود را یاد گرفتهاند و میتوانند یادگیری دانش آموزان خود را تسهیل و عمیقتر کنند.
نکته مهم دیگر این است که نظریهها معمولاً باید در آزمایشگاه مورد مطالعه قرارگیرند و بهترین مکان و آزمایشگاه برای تشخیص اثر بخشی نظریههای تدریس,اجرای آنها در کلاسهای واقعی, و معلمان ژاپنی در تئوری آموزش گروهی و آموزشگروهی به دانش آموزان آنها (که معلمان دیگر به دنبال بررسی هستند) و اثباتاثربخشی آموزش گروهی هستند.
البته بعد از ژاپن در آلمان، آمریکا، چین، سنگاپور، استرالیا، انگلیس و مالزی،مطالعات روایی نیز توجه متخصصان آموزشی را جلب کرده و کوشیدهاند تا مطالعاتروایی را در مدارس خود گسترش دهند.
در ایران چندین سال است که این توجه مهم به متخصصان آموزش داده شدهاست واقداماتی در جهت آشنا کردن برخی از معلمان با روش مطالعات روایی صورتگرفتهاست. اگرچه تلاشها هنوز نتوانسته اند بیشتر معلمان را از این نسخه salvific آگاه سازند تا یادگیری فرآیند یادگیری را بهبود بخشد، هنوز راه طولانی برای ادامه اینمسیر وجود دارد و نگرش معلمان و اجرای این روش را تغییر میدهد.
برچسب: ،