شهید پژوهی , بهترین و قدرتمندترین نمونههای موجود در محیط آموزشی, در واقعبهترین نمونه از گردآوری شهادت است که توسط مرکز دانلود تحقیقات پروندهآموزشی تهیه شدهاست.
اهمیت شهادت در تدریس فضاهای آموزشی مانند پژوهش در نظام آموزشی یکی ازموضوعاتی است که بسیاری از پژوهشگران آموزشی بر آن متمرکز شدهاند. تحقیق در کلاس, تحقیق در مدرسه, تحقیق درباره نحوه یادگیری و یادگیری, تحقیق در مورد مسایل طبقه طبقه, درس میتواند یکی از چالشهای نظام آموزشی باشد. بسیاری از اساتید, معلمان و معلمان معتقدند که تحقیقات آموزشی ممکن است قادر بهشناسایی و حل مسایل مربوط به سیستم آموزشی (در مدارس و موضوعات درسی)نباشند. در واقع پژوهشگران آموزشی نتوانسته اند مشکلات واقعی یادگیری ویادگیری را شناسایی و حل کنند و بسیاری از تحقیقات آموزشی درون قفسهها وکتابخانهها به دلیل نداشتن خاک مورد استفاده قرار نمیگیرند? شهید بهشتی بهعنوان یک محقق, به دنبال شناسایی و حل مسایل در داخل مدرسه و کلاس است کهعامل اصلی آن معلم است. ~~~ معلم او با مشکل آموزش, یادگیری و تدریس مواجه است و در این جستجوی نظاممند, خود - ارزیاب محقق متفکر است. معلمان ممکناست دانشآموز یا یک موضوع خاص را یاد بگیرند, مشکل آن, یا معلمان همتایانخود در تدریس مشکلی دارند. آنها فقط درباره یک مشکل فکر میکنند و خودشان ازنتایج (نتایج) کارهایشان استفاده خواهند کرد.
اگر معلم وقایع داخل کلاس را ثبت کند, او میخواهد خودش / خود / روش تدریسخود را ببیند و دوباره آن را بررسی کند. لازم به ذکر است که معلمان ژاپنی علاقمند بهیک معلم همکار (همکار) از کلاس خود برای دیدن جنبههای پنهان تدریس و یادگیری- چگونگی ارتباط با دانش آموزان - چگونگی بیان زبان گفتگو - چگونگی نگاه کردن بهاستاد (نظیر) در محیط واقعی کلاس دعوت میکنند. اگر در کلاس, ناظران فعالیوجود دارند که در تدریس دخالت ندارند. تنها در صورتی ثبت میشوند که دانشآموزدر نظر گرفته شود. هند, توجه به یادگیری دانشجویان.
مربیان برنامه آموزشی شهید بهشتی برای یادگیری از همکاران و مدیریت کلاس خودآمدهاند, مدیریت دوستان کلاس آنها به هم شبیه است. معلمان در همکاران خود, دوست و رفتار همسالان خود را تماشا میکنند, در حالی که گوش دادن فقط بهشنونده و شنونده فعال است) یک معلم کالج است, آنها پس از فارغالتحصیلی به هم مینشینند و به دانشجویان درباره نحوه آموزش, تعامل با دانشآموز, مشاورهمیدهند.
شهدا در درس خواندن و درس خواندن درس, تلاشی برای بهبود آموزش است.خواندن, نوشتن, صحبت کردن و … قدم گذاشتن به راه تقویت یادگیری و آموزش, بهروش خود بگویید که باید برود.
شاید تمرکز بر بحث (مطالعه استاد دانشجو) یا نویسندگان شهادت, جرقهای بود کهمن در تماشای و بازدید از مدارس ژاپنی داشتم.
مطالعه درس (شاهد) رویکردی نسبتاً جدید است که در زمینه طراحی آموزشی به مقدار زیادی دست یافتهاست; این روش در ژاپن توسعهیافته و مورد استفاده قرارگرفتهاست. در این رویکرد, گروهی از معلمان که به یک واحد آموزش میدهند, بهطور مشترک دروس خود را طراحی خواهند کرد. در این پژوهش سعی شده بهترینروش تدریس در این درس ارائه شود. سپس یک عضو گروه همان درس را درسمیخوانند و برای درس مورد مطالعه قرار میگیرند, و بقیه اعضای گروه (معلمان) او رامشاهده میکنند, و اعضای ناظر به دقت آموزش همکار خود را بررسی میکنند و اظهار نظر میکنند و آنها یادداشت میکنند. پس از اتمام دوره آموزش, همه معلمان با همآمدند و دادهها را از طریق مشاهده جمعآوری و به آنها آموزش دادند.
گام بعدی, با توجه به درسهای ارائهشده, برنامه درس و تعریف کمبودها در غنای آناست. همچنین درسی برای آموزش وجود دارد, اما این بار توسط یک همکار دیگر[معلم] از گروه. این کار تا زمانی ادامه خواهد یافت که همه اعضای گروه از موفقیتبرنامه درس و اجرای آن مطمئن باشند. برخی از موفقیتهای ژاپن در آزمونهایبینالمللی (تیمز) و یکی از دلایل عملکرد خوب دانشجویان ژاپنی در آزمونهایبینالمللی از همان برنامه درس استفاده میکنند.. Martypical Pajouhi، با اینکه موفقیتهای چشمگیری در دنیای سیستمهایآموزشی داشتهاست، اما با مشکلات و مشکلاتی همراه بوده و به طور خلاصهچالشهای پیش روی آن را مورد خطاب قرار میدهد.
.
شهید پژوهی برای هر نوآوری، ما معمولاً با سه نوع چالش روبرومیشویم، شاهد Pajouh یک چیز جدید است که استثنایی محسوب نمیشود. اینچالشها شامل موارد ذیل میباشند: شهید -، چالشها، تحقیقات شهیدان، وچالشهای دوشیزه تحقیقاتی دوشیزه.
الف. چالشهای اجرایی: ظاهر ساده شهادت میتواند پیامدهای آن را پنهان کند.ریچاردسون (۱: ۲۰۰۴) این را بیان میکند: شهید _ شما یکی از آن استراتژیهایتوسعه حرفهای است که ظاهر فریب آمیز دارند، اما در واقع هنگامی که فرد شروع بهاکتشاف و کنار آمدن با این ظاهر ساده میکند، در عمل هر گام بسیار پیچیده است.بسیاری از مطالعات برای بررسی چالشهای شهادت طلبانه انجام شدهاند که نتایجآنها به طور کلی نشاندهنده چالشهای عملیاتی است، از جمله: فقدان دانش کافیدر مورد شهادت معلمان و فقدان ابزارهای جمعآوری دادهها مانند دوربینcamcorders در یادگیری دانش آموزان، و تا حدودی به دلیل فقدان عقیده، فقدانانگیزه، انتظار زودهنگام شکست در بازگشت به این الگو است. بنابراین تدریس وآشنا کردن آنها با شهادت بسیار مهم است.
شهید پژوهی در مورد فعالیتهای فرهنگی شهید پژوهی به طور تاریخیراهحلهایی را میپذیرند که با چالشها برخورد میکنند. این راهحلها معمولاً توسطتلاش مشترک انسانی برای رسیدن به یک فرآیند روزانه ثابت در طول زمان شکلمیگیرند. فعالیت فرهنگی به تدریج و به تدریج تغییر میکند و روند شکلگیری آنهابراساس فرآیندهای موجود است.
ایده اصلی شهادت، بهبود و بهبود فرآیند آموزش، یادگیری و تدریس است. علاوه بریادگیری معلمان، بر پیشرفت دانش آموزان تاکید دارد.
بنابراین باید توجه داشت که تحقیق مشترک در کلاس وقت گیر است و منجر بهبهبود تدریجی میشود، بنابراین نباید انتظار داشته باشد که نتایج فوری ارائه شود.
یکی از چالشهای پیش رو، سو تفاهم به دلیل اجرای شهادت است. همانطور که بیانشد، شهادت براساس الگوی بهبود مستمر و طولانیمدت است، در حالی که بسیاری از مردم، به خصوص مدیران، انتظار دارند که پس از مدتی کوتاه، نتایج بهبود خواهندیافت. نمرات دانش آموزان به دست میآید، اما باید در دراز مدت انتظار آنها را داشته باشند. برخی از معلمان در ایالاتمتحده نیز چند ماه پیش برای مطالعه چنددرس تلاش کردند. آنها استدلال میکنند که با این رویکرد، همه دروس برنامهدرسیخود را در برخی موارد تحت پوشش قرار نداده اند، در حالی که تمرکز بر روی یادگیریدانش آموزان است و انتقاد نیز از کار مشترک کشیده شدهاست (Sarnik Arani وMathuba، ۲۰۰۶)، برخی از مردم فکر میکنند که شهدا فرصتهای بسیاریمیخواهند و باعث اخلال در کار معلم میشوند.
سو تفاهم دیگر این است که به علت تشابه برخی از شرایط شهادت با جریانهایدیگر, اغلب با آنها برابر دانسته میشوند. این روش به معلمان اجازه میدهد تا درموقعیتهای آموزشی واقعی شرکت کنند و بازخورد فوری دریافت کنند. ازعملکردشان.
شهدا پیوسته بر یادگیری دانش آموزان متمرکز هستند.
رفتار تدریس براساس تکنیکها یا مهارتهای خاص تعریف میشود, به طوری که یکدرس خاص را میتوان متمرکز کرد, به طوری که یک درس خاص با تمرکز بر مهارت,آموزش داده شود. یک مربی درس میدهد که نام فعالیت بر روی نام دانشآموزمتمرکز شدهاست, معمولاً آموزش معلم - معلم, گرفتهشده و سپس با مربی بررسیمیشود. این ویدیو ممکن است در فضای کلاس واقعی یا در یک حالت آموزش معلممصنوعی رخ دهد, و دانش آموزان با تامل در تدریس خود, از دیدگاههای مربی درمورد رفتارهای آموزشی خود آگاه شوند, در حالی که آنها باید خاطرنشان کنند کهشهادت به عنوان یک روش پیوسته برای بهبود آموزش مورد تاکید قرار میگیرد و بهکار بردن معلم به دنبال شهادت است. برخی نیز فکر میکنند که تنها با انتخاب هدفو پیگیری فعالیتها بهبود مییابد. برخی گروهها نیز درگیر جزئیات هستند و اهدافاصلی را فراموش کردهاند. همچنین اعتقاد بر این است که به دلیل شهادت ژاپن,اقدامات معلمان ژاپنی باید تقلید شود, لازم به ذکر است که شهادت مانند یک نقشهاست, نه هدف آن.
به منظور پیگیری و توسعه دانش حرفهای تولید شده, گروههای شهادت باید بایکدیگر در ارتباط باشند. لازم به ذکر است که هدف شهادت, ایجاد بهترین گروهنیست, چیزی که دانش تخصصی را تولید میکند, مشارکت در ایدهها است. در چنینشرایطی, از منظر دانش نظاممند, حضور فعال در فرآیند شهادت نیاز به آگاهی اساسیمعلمین درباره اصول علمی یادگیری و یادگیری - فرصت مشارکت در فرآیندتصمیمگیری دارد - در مقایسه با کشورهایی که از تولید نظریههای تربیتی نشاتمیگیرند, فرهنگ مدرسه فاصله بین تمرین و آموزش تئوری در ایران را بیشتر نشانمیدهد.
ایده کلیدی شهید بهشتی, شهید بهشتی میتواند راه حلی مناسب برای کاهشمشکلات پژوهشی در مدارس باشد, مشروط بر اینکه در فرآیند شهادت, معلمان بیشاز معلمان و فرهنگهای جدید معلمان مورد تاکید قرار گیرند. آنها به تدریجتجربیات و دستاوردهای خود را به اشتراک میگذارند. آنها خوب کار میکنند و با همکار میکنند و حس مسئولیت جمعی به آنها کمک میکند شرایط بهتری برای کارحرفهای ایجاد کنند. از دیدگاه فرهنگ حرفهای و حرفهای: مهارتهای ارتباطی و نحوهتعامل با یکدیگر نیازمند تمرین بیشتر است, نباید فراموش شود که شهدا فرصتیبرای یادگیری از یکدیگر دارند تا اینکه استاد ارزشیابی دانشکده.
مشکلات اجرای و تداوم نماز در زیر برخی از چالشهای اجرا و تداوم شهادت ازدیدگاه دانش و فرهنگ حرفهای است: وضعیت اجتماعی, فرهنگی و اقتصادی معلماندر ایران با ژاپن فرق میکند. معلمان ایران فرصت استفاده از روشهای حرفهایآموزش ژاپنی را ندارند.
معلمان به زمان بیشتری نیاز دارند تا به تدریج بیاموزند که بررسی تدریس معلملزوماً ارزیابی خودکار نیست.
مدیران مدارس بخش عمدهای از پیشرفت تحصیلی دانش آموزان را تشکیل میدهند.
پژوهشگران آموزشی در دانشگاههای ایران نسبت به روشهای تحقیق بیشتر بهروشهای کمی علاقهمند هستند.
مدیران مدارس بیشتر نگران هستند که شهادت تاثیر منفی بر نظم مدرسه, کلاس ورفتار معلم دارد. به این دلیل که جای خالی کلاس و معلم در کلاس هم کلاسیهستند.
جهانی شدن, فنآوری اطلاعات, ارتقای اقتصاد دانش, و تغییرات اجتماعیاقتصادی کهدر نتیجه توسعه سریع اهداف, سیاستها, برنامهها, محتوا و روشهای تحصیل بهوجود آمدهاند. پژوهش حاضر از نوع توصیفی - همبستگی است. بنابراین, حرکتفرهنگی و حرفهای زمان, راه حلی برای همه مسایل تربیتی و تربیتی نیست.
شهید بهشتی یک فرهنگ حرفهای معلمان, مدرسه و مدرسه است که براساس اینفرض اساسی است که فردی که در جایگاه معلم ایستادهاست کیفیت تدریس را از دست میدهد. مدرسه فقط جایی برای تدریس به عنوان شغل معلمی نیست. بلکهمکانی برای یادگیری مداوم و مشارکتی معلم است. بدون یادگیری مداوم, معلمتوانایی آموزش موثر را از دست میدهد.
معلمان در فرآیند شهادت یاد میگیرند که از یکدیگر یاد بگیرند, تجربیات خود را به اشتراک بگذارند و به تدریس خود تجدید نظر کنند. با مشارکت در دایره طراحیمساله, برنامهریزی, تفکر, عمل, مشاهده, بازاندیشی و یادگیری, نوعی تحقیقاتعملکرد بحرانی است. به علاوه, شاهد فرصتی را برای معلمان ایرانی فراهم میکند تااز تجربیات و دیگر تجربیات خود بیاموزند و به طور مشارکتی به بهبود آموزش کمک کنند.
بزرگترین هدف تحصیل علم نیست, بلکه یادگیری همزمان, محیط روانی بهتری برایکار در مدرسه فراهم میکند و شوق یادگیری را افزایش میدهد. شهید بهشتی به تدریج به عنوان فرهنگ بهبود آموزش و گفتگو با خود و دیگران در مدارس ظاهر میشود و عاملی موثر در بهبود آموزش حرفهای معلمان در مدرسه است.
اجازه دهید یادآوری کنیم که شهادت یک پروژه نیست که محققان, معلمان یا معلمانارشد را انتخاب کند, بلکه یک فرهنگ توانبخشی حرفهای برای ترویج یادگیریاثربخش باشد.
برچسب:
،
ادامه مطلب
بازدید: